Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Johnnie Walker Black Label 12 éves Díszdobozban 1,0l 40%

12.990 Ft (10.228 Ft + ÁFA)
Menny.:db
Egységár: 12.990,00 Ft/li
Központi raktár: Raktáron
Budapesti bolt Raktáron
Márka: Johnnie Walker
Szállítási díj: 989 Ft
Szerezhető hűségpontok: 130
Várható szállítás: 2021. december 02.

Leírás

 Ikonikus sétáló alak, akit egy világ ismer. Tavaly már fennállásának 200. évfordulóját ünnepelte a cég, mely egy piciny Skót városkából Kilmarockból indult és mára egy mindeki által ismert és elismert óriás cég lett.
A kép illusztráció, a valóságtól eltérhet.

Szállítás és fizetés

Törzsvásárlói pontrendszer

Leírás és Paraméterek

Honnan is ered a Johnnie Walker története?

1820-at írunk a történelemben, amikor is John Walker megnyitja azt a pici szatócsboltot, amik az alapját adták ennek a mára hatalmas birodalomnak. Mára az egész világot „besétálta” a márka és a whisky kedvelő emberek sem tudnak elmenni egy-egy kiadása mellett szó nélkül. 1825-re, még mindig nagyon fiatalon, mindössze 20 évesen managelt egy olyan vállalkozást, ami sokféle spiritet árult, de már akkor látszott, hogy a whisky lesz az irány, amit igazán követni szeretne. Sok megrendelése volt, de mivel nem volt még saját márkája, így amiket kevert (akkor még csak Blended Malt vagy Grain whisky lehetett) saját címkével kezdte ellátni Walker’s Kilmarnock Whisky néven. 1857-es haláláig nagyon sokat tett azért, hogy a márka híres legyen, de fia és unokája volt, akik a világhír irányába tovább repítette a márkát.

1860 egy fontos dátum, amikor is a Spirits Act engedélyezi a maláta és a gabona keverését, innentől számítják a modern kevert whiskyk történetét. Innentől volt lehetőség, hogy még elérhetőbb áron készíthessenek italokat. Ugyanebben az évben született meg az ikonikus szögletes palack, mely azóta is minden polcon messziről felismerhető! Még egy fontos adat az évtizedből, 1862-ben az eladások elérték a 450.000L-t és míg a kezdeti időkben a whisky eladás a cég teljes bevételének 8-10%-a volt úgy mostanra elérte a 90-95%-ot!

Úton az igazán nagy világhír felé

1893-ban a cég megvásárolta a Cardhu lepárlót, melynek párlatjait eddig is nagy részben tartalmazta a blend, de így a Single Malt kiadásokat a lepárlóból teljesen felfüggesztették, hogy minden értékes csepp a Johnnie Walker Blendjébe tudjon vándorolni. Ezután 1909-től teljes mértékben előlépett a fő maláta whiskyvé a Red és a Black keverékben. A híres sétáló embert egyébként szintén ettől az évtől tették rá a címkére, ezt egyébként egy Tom Browne nevű karikaturista szerkesztette meg. Mivel a Walker család rájött, hogy ha saját kézben vannak a lepárlók sokkal jobban tudják szabályozni a termékeket és az irányt, így gyors egymásutánban megvásárolták a következő lepárlókat: Coleburn, Clynelish, Dailuaine-Talisker Co. ezzel biztosítva a folyamatos ellátást a blendhez. 1923-ban ehhez csatlakozott a Mortlach lepárló megvásárlása. Az eladások ugyan visszaestek az I. Világháború alatt, de a hírnév addigra már törhetetlen volt. Ezután bizony eladások következtek, először 1925-ben csatlakoztak a Distillers Company csoporthoz, majd 1986-ban a Guinness vásárolta meg őket, végül egybeolvadtak a Grand Metropolitannel, így jött létre a ma is egyik piacvezető cégcsoport a Diageo 1997-ben. Érdekesség, hogy 2012-ben bezártál az eredeti helységet Kilmarnock városában, ami nagy felháborodást váltott ki a helyiekből.

A legfrissebb hír velük kapcsolatban egyébként, hogy egy olyan környezetbarát csomagolást dobnak piacra, ami nagy valószínűséggel forradalmasítja a whisky tárolást, de egyelőre ezek még csak terv fázisban mozognak.

Milyen változatokat is ismer a világ?

1.       Red Label: évjárat nélküli, mely a legtöbbet eladott skót whisky 1945 óta.

2.       Black Label: 12 éves kiadás, évjárat megjelöléses.

4.       Double Black Label: Az alap Black Label-hez több füstös whiskyt és erősen pörkölt hordóban érlelt tételt tettek.

5.       Green Label: Egy blended malt kiadás, vagyis egy igazi kevert maláta. Az átlagéletkor nagyjából 15 év körül mozog.

6.       Gold Label: Több mint 15 különböző single maltot tartalmazó keverék, mely manapság már nem kormegjelöléses ital.

7.       18 éves: Eredetileg ez a Platinum Label nevet viselte, de mára lecserélték a címkét.

8.      Blue Label: Sokak szerint a legmagasabb kategóriás tétel, a 19.sz-i ízvilágot szeretné visszaadni. Évjárat megjelölés nélküli prémium kiadás, melynek 25 különféle limitált kiadása volt az évek alatt.

9.       Swing: Egy előre hátra mozgó palackról kapta a nevét, mely eredetileg a hajókra lett tervezve, hogy sose dőljön el. Nagyon magas százalékban tartalmaz Speyside-i malátákat.

A sétáló ember története

Azt már tudjuk, hogy 1909-ben született meg a figura, mely azonnal a központi marketing stratégia rész lett a következő szlogennel: „Johnnie Walker: Született 1820 és még mindig erősen megy”. Többször volt cserélve fényképre, majd színes változat lett és az 1990-es évek végén egy „Keep Walking” stratégia mentén megfordították a séta irányát. Legutoljára egyébként 2015-ben lett újra rajzolva.

2009-ben a The Man Who Walked Around The World címen egy független dokumentumfilm is készült a cég történetéről és arról az elképesztő tényről, hogy több mint 200 év után is a világ egyik, ha nem a legnagyobb és legismertebb whisky márkájáról beszélünk. Ebben a filmben hangzik el egy ikonikus mondat, ami jól leírja a szellemiséget, ami a cég mögött van: „200 év alatt a Johnnie Walkernek összesen 6 keverő mestere volt. Ezalatt az idő alatt az USA-ban 40 elnök forgott meg a Fehér Házban”. Ami biztos, hogy a cégnek elképesztő öröksége van és ezt az örökséget a történelem is hordozza magában.

Hírességek, támogatások és együttműködések

Ez a márka a Formula 1 hivatalos partnere és emellett a McLaren és a Racing Point kiemelkedő támogatója is, valamint a Spa nagydíj névadó szponzora. Több golf bajnokság is fűződik a nevéhez, vagyis a sport támogatása mindig is a szívügyük volt.

Olyan híres emberek szerették ezeket az italokat, mint Sir Winston Churcill (Red Label), vagy Richard Nixon amerikai elnök (Blue Label).

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a márka töretlen, törhetetlen, elképesztő népszerű és szerethető, mely mindent megtesz azért, hogy folyamatosan a világ élvonalába tartozzon! Sokak, sokunk kedvence ő! Egészségünkre!

Alkoholtartalom 40%
Kiszerelés 1 liter
Márka Johnnie
Díszdoboz Igen
Illat Friss, enyhén sherrys és gyümölcsös. Fűszeresen édes és a legügyesebbek a háttérben a nagyon enyhe, szinte teljesen megbúvó füstöt is fel tudják fedezni.
Ízvilág Nagyon gazdag és komplex, melyben érződik a maláta édessége, a gabonák fűszeressége, de mégis enyhén száraz hatású. Itt talán egy kicsivel erőteljesebben lehet érezni a füstöt, mint illatban.
Lecsengés Rendkívül hosszú és gyümölcsös, olyan mintha keretbe foglalná az illat és íz párost egy összefoglalóval.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!